Niezbędna dieta

Dobra dieta dobra gra

Tajemnica formy zawodników w piłce nożnej jest dieta. To właśnie dobra dobrana dieta odpowiednie ilości węglowodanów porcji białka i tłuszczów skutkują temu, że zawodnik w 2 meczu w sezonu jak i 20 działa na podobnych obrotach i jest w podobnej predyspozycji w grze. W dzisiejszym footbolu coraz to większa liczba trenerów ma świadomość tego, jaki ma wpływ dobrze dobrana dieta zawodników. Jest tak z powodu tego, że to, co zawodnik zje, na pewno w dużej mierze obija się na jego poziom gry i tego, co prezentuje.

Dlaczego dieta jest tak ważna

Dzieje się tak z wielu przyczyn jedna z wielu jest na pewno zdolność do regeneracji pomiędzy meczami.

Rady dotyczące diety

Teraz opisze rady, które pomogą u osiągnięciu celów, które opisałem powyżej. Na tydzień przed meczem dobrze uzupełnić zapas glikogenu w mięśniach, jak i w wątrobie to pomoże rywalizować o pełnych siłach. Ważne jest także dobre nawodnienie zawodnika. Na dzień przed ważnym wydarzeniem, w którym będziemy się starać o dobre wyniki istotne, aby uzupełniać poziomu glikogenu, który straciliśmy podczas treningów. Trzeba również sprawdzić, czy aby na pewno jesteśmy dobrze nawodnieni. Utrzymać poziom cukru we krwi, po czym zahamować głód. Dobrze, aby ostatni posiłek przed zawodami był spożyty na 2-4 godziny przed rozpoczęciem. Taki okres jest wystarczający na to, aby ustrój zdążył spalić kalorie a poziom cukru i insuliny się unormował, jednocześnie jest czas na to, aby poziom glikogenu w wątrobie się podniósł. A posiłek na dzen, w którym starujemy, powinien być oparty na węglowodanach o niskim IG, niskotłuszczowy, niskobiałkowy,
nie za duży, syty, czy też sycący nie za słony i nie pikantny, smaczny, skomponowany ze znajomych produktów, lekkostrawny, z napojem – ok 500ml płynu, spożyty na 2 godziny przed występem.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *